אין ספק שהקורונה גרמה לקריסה של לא מעט עסקים אבל גם תרמה לעלייה ניכרת במכירות אונליין של עסקים אחרים. את העלייה הזו ניתן לראות במפעל בוטיק השוקולד הירושלמי 'יער הקקאו'.
לפי יערה קלמנוביץ, המקימה והבעלים של המפעל, בשנת 2020 היקף המכירות גדל פי שלוש משנת 2019, כאשר בחודשים ינואר עד מרץ 2021 נרשמה גדילה של פי שתיים מהחודשים המקבילים בשנה הקודמת. בשלושת החודשים הראשונים לשנת 2021 היו מכירות של כ200,000 – 250,000 ש״ח בחודש באתר, וסכום דומה במפעל ובחנות (מחזורים של כחצי מיליון בחודש).
אך מיד עם חול המועד החלה ירידה משמעותית ולא פשוטה בכלל בהיקף המכירות, ירידה שמחייבת את יערה והצוות שלה להמציא את עצמם מחדש ולייצר מוצרים חדשים ופעילויות נוספות.
את 'יער הקקאו' הקימה יערה, רק בת 40 ואמא לארבעה ילדים בחודש ינואר 2016 כפרויקט אישי ומקומי שאסף סביבו קהילת לקוחות נאמנה שבעזרתה גדל הפרויקט והפך לחברה בע"מ- מפעל שוקולד המייצר ומוכר שוקולדים כשרים למהדרין וכן מקיים סדנאות שוקולד במקום. הגדילה המשמעותית היתה על ידי שלושה פרויקטים של הדס סטארט- גיוס מימון המונים, פרויקטים אשר נחלו הצלחה גדולה ואפשרו לעסק לגדול ולהתרחב בכל פעם בעסקים עסקיים מגוונים. כאשר החלה הירידה במכירות כבר בתחילת חודש אפריל 2021 החליטה יערה להרים במיידי קמפיין הד סטארט נוסף, שמטרתו הפעם היא לרכוש מכונה חדשה למפעל שתגדיל את יכולת היצור על מנת להיכנס לחנויות ברחבי הארץ.
התשורות הניתנות לתומכים מגיעות ממגוון מוצרי היער, המוצעים במחירים נמוכים מהרגיל, מה שהופך את התמיכה בחזון לעסקה משתלמת. כיום ידוע הבוטיק במוצרי השוקולד האיכותיים שלו, שעשויים בעבודת יד מחומרים טבעיים בלבד, וכן בהיותו מרכז סדנאות שוקולד לכל הגילאים, כך שאם אכן יגיעו מוצריו לחנויות בפריסה ארצית, כולם יוכלו להנות משוקולד מעולה, מגוון ואיכותי.
לתמיכה בקמפיין
https://headstart.co.il/project/63571