Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ג׳פרי קצנברג במוזיאון הסובלנות ירושלים: ״היום לא צריך להיות בהוליווד כדי לעשות סרט הוליוודי״

ג׳פרי קצנברג במוזיאון הסובלנות ירושלים: ״היום לא צריך להיות בהוליווד כדי לעשות סרט הוליוודי״
צילום: יעל פרנקל

״הדבר היפה בדמוקרטיזציה של תחום הסטוריטלינג זה שכל מי שיש לו סיפור יכול להיות חלק ממנה. לא צריך לגור בהוליווד כדי לעשות סרט הוליוודי!״.

את הדברים אמר השבוע במפגש עם חובבי ואנשי קולנוע, מפיק הקולנוע והיזם ג׳פרי קצנברג בשיחה עם מי שהיה מנכ״ל קשת, אורי שנער, שהתקיימה במוזיאון הסובלנות ירושלים במסגרת אירוע של המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים והרשות לפיתוח ירושלים. קצנברג הנמצא בביקור בישראל פתח והצהיר כי לדעתו חוויית הביקור בקולנוע, אינה בסכנת הכחדה, בייחוד לא אחרי שצלחה את אתגרי הקורונה. ״יש דברים שלא השתנו עשרות שנים וגם היום כשאני הולך לראות סרט בקולנוע אני רוצה שתהייה חניה, שלא יהיה תור ארוך מדי, לא לשלם יותר מדי לפופקורן ולמשקה אבל החוויה כשלעצמה הייתה ונשארה חוויה קסומה ואני לא רואה איך זה מפסיק לתפוס מקום כזה בחיים שלנו״.

קצנברג סיפר לנוכחים על ההיסטוריה שלו כאחד ממייסדי אולפני ״דרימוורקס״ ששינתה את כללי המשחק אשר נקבעו עד לאותה נקודה על ידי וולט דיסני. השקת הסרט ״שרק״ של דרימוורקס ניפצה את כל הקלישאות של נסיכות קסומים ואבירים על סוס לבן. ״׳שרק הייתה אגדה סאטירית שבאה לנער את כל התפיסות של וולט דיסני שקדמו לה״, אמר. על העזיבה שלו את וולט דיסני והקמת חברה מתחרה אמר: ״אנחנו לא נשפטים על מה שאנחנו לא עושים או על מה שאחרים עושים אלא על מה שאנחנו עושים. כשעזבתי את וולט דיסני, היה לי רצון אדיר להצליח. אבל זה לא משחק סכום אפס וזה מה שיפה בתעשייה הזו, שלכולם יש מקום. העוגה תמשיך לגדול ככל שיותר אנשים ייכנסו ויציעו את מה שיש להם להציע״.

לסיכום אמר קצנברג כי ״היום כבר לא צריך לגור בהוליווד כדי לעשות סרט הוליוודי והיוצרים הישראליים מבינים את זה ומוציאים תחת ידם יצירות מצוינות כמו ׳פאודה׳. אבל גם כשעולם התוכן פתוח לכולם, הוליווד מייצרת תוכן נפלא ויצירתי. זה לא או זה או זה. אלא שניהם ביחד״, סיכם.

קצנברג: אחת התעשיות שנפגעו יותר מכל התעשיות בעקבות הקורונה זו תעשיית הקולנוע. היא לא תיעלם אבל היא תשתנה בצורה דרמטית. החוויה של ביקור בקולנוע צריכה להיות נעימה. צריך להיות חניה, ךא יכול להיות תור ארוך מדי, אתה לר אמור לשלם יותר מדי לפופקורן ומשקה, כל אלה לא השתנה במשך 50 שנה אבל זה גם לא השתנה.

אורי: המשבר בקולנוע החל למעשה לפני הקורונה. תעשיית המוסיקה למשל נפגשה קשות אבל היא מתאוששת בימים האלה.

קצנברג: חוויית הקולנוע היא חוויה קסומה ואני חושב שההכוח שלה לא נעלם גם בתקופה המורכבת הזו. אין דבר שתוכל לומר שישכנע אותי שחוויית הקולנוע היא משהו שאיבד את הקסם שלו. כל דבר בחווייה הזו הוא קסום ומהנה. הדבר הכי חשוב מבחינתי הוא צחוק ובייחוד של ילדים. לשמוע את הילד שלך צוחק זה יפהפה. היום אמנם הילד שלי בן 40. מגיל 26 אני בעסקים של לגרום לילדים שלנו לצחוק. היום הראשון שלי בעבודה ב-1984 היה בוולט דיסני פוטר וכעבור 8 ימים חברתי ל והקמנו את דרימוורקס. בגלל שביליתי עשור בלמידה של המורשת של וולט דיסני, לא רתיתי להיות השניים לוולט דיסני אלא להליות המקוריים והמיוחדיים.
שלושת הסרטים הראשונים היו נסיך aunts, chicken run סרטים רחוקים ממה שוולט דיסני ואז עשינו את שרק. אנחנו עושים סרטים למבוגרים ובכל מבוגר יש ילד.

בצומת שבין תוכן וטכנולוגיה איפה אתה רואה את החלק של ישראל?

הדבר היפה של דמוקרטיזציה של סטוריטלינג הוא הסרת החסמים והגבולות. כל אחד שיש לו סיפור יכול לקחת חלק בתעשייה הזו אתה לא צריך להיות בהוליווד כדי לעשות סרט הוליווידי. אתה יכול להיות בכל מקום בעולם ואני לא חושב. במקביל, הוליווד מייצרת תוכן נפלא, אז זה לא זה או זה, אחלא שניהם ביחד. פאודה היא אחד הסיפורים המצוינים שיצאו מישראל וכמותו יש טובים ורבים אחרים. שרק זו אגדה סאטירית שהמטרה היתה לנער את כל התפיסות של וולט דיסני שקדמו לה. זו הגאונות של היוצר שלה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל...
קיץ אינטראקטיבי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים בואו לנגן בעצמכם מנגינות של קיץ
חוויה לכל המשפחה בכל גיל נגינה חיה בשיתוף הקהל * הצצה...
מישהו לרוץ איתו תערוכת ציורים חדשה בתמול שלשום מחווה לספרו של דוד גרוסמן במסגרת ציון 30 שנה להקמת תמול שלשום
מחווה לספרו של דוד גרוסמן 'מישהו לרוץ איתו' במסגרת אירועי...
נשיא המדינה במפגש ראשי רשויות מקומיות ואזוריות חדשים
״אני מאוד מודאג. אני מאוד מודאג מעליית הטון, מהעימותים המילוליים...
קיץ 2024 במוזיאון ידידי ישראל בירושלים
מחפשים מילוט מהחום? מוזיאון ידידי ישראל בנחלת שבעה בירושלים מזמין...
הצצה לעולמות של גיבורים וגיבורות חוויה מותאמות לילדים עם מוגבלות ובני משפחותיהם
הרצאות, מפגשים שיח גלריה ועוד מפגש לאימהות ואבות בתקופת לידה בהדרכה...
מאות מתושבי הצפון מתחננים שלא להתפנות ביום ראשון ממלון יהודה בירושלים ארגון "פירם" שמימן עד כה את שהותם מכספי תרומות בשווי 8 מיליון דולר קורא לממשלה לסייע
55 משפחות (למעלה מ 200 איש) מרביתם מהישוב עבדון, מנות,...