Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גשר טדי החדש להולכי רגל נפתח הבוקר לתנועה

גשר טדי החדש להולכי רגל נפתח הבוקר לתנועה

גשר טדי להולכי רגל, אשר נבנה כחלק מפרויקט העל של הארכת כביש בגין דרום, נפתח לתנועה.

הגשר אשר עבודות בנייתו נמשכו כשנתיים, בהשקעה כספית בסך 12 מיליון שקלים, מחבר בין קניון מלחה (ירושלים) לאצטדיון טדי וישמש את הבאים במעבר בין שני צידי כביש בגין דרום. מפתח הגשר (המרחק בין העמודים שעליהם נשען הגשר) הינו כ-100 מטרים ורוחבו כ-7 מטרים. מדובר בגשר פלדה אשר מורכבות ביצועו ודרישות האיכות הגבוהים חייבו את הקבלן המבצע, מרדכי בנימין, לייצר חלקים מרכזיים בשלושה מפעלים שונים (מוטות הפלדה ייצרו במפעל באנגליה).

מדרך הולכי הרגל , כלומר החלק עליו יצעדו ההולכים, עשוי מעץ "איפה" מושקע המעניק מראה חדשני ויוקרתי לצד נוחות בהליכה.

גשר טדי עובר מעל 12 נתיבי תנועה של כביש בגין דרום החדש ויהווה מעבר בטוח להולכי רגל בין שני צידי הכביש. עם פתיחתו של הגשר יפורק המעבר הקרקעי הזמני, אשר חצה את תוואי הכביש החדש ובכך יתאפשר סלילתו הסופית. לגשר נגישות מלאה לנכים ולבעלי מוגבלויות והוא צפוי לשרת את כל באי קניון ירושלים מצד אחד ומצדו השני את כל באי היכל הפיס ארנה ירושלים ואצטדיון טדי.

הגשר הוא מונומנט אדריכלי והנדסי מרשים שתוכנן על ידי המהנדס אוסקר סירקוביץ, מתכנן גשרים ידוע בעל ניסיון של חמישים שנה בתחום, שתכנן בין היתר את  הרכבל שבמצדה, גשר הולכי הרגל בדרך חברון ועוד.

על מנת להבטיח את יציבות הגשר, ביצעה חברת מוריה בדיקות העמסה מקיפות שכללו בדיקת העמסה סטטית, המדמה קיבולת מלאה של הולכי הרגל לכל אורך הגשר, העמסה דינאמית וכן בדיקת עומס על כל מעקות הבטיחות. 

גשר טדי הינו חלק מפרויקט בגין דרום המבוצע על ידי חברת מוריה במימון משרד התחבורה ועיריית ירושלים ועלותו מעורכת בכ-1.25 מילארד שקלים. מטרות הפרויקט הינן שיפור זרימת התנועה לאורך כביש בגין הקיים, שיפור הנגישות של השכונות הדרומיות, שיפור הנגישות המקומית לאזור מלחה מכיוון דרום, שיפור זרימת התנועה האל אזוריות והגישה לכיוון בגין הקיים ובכלל זאת לבאים מכביש מספר 60. השלמתו של המקטע הראשון בכביש בגין דרום החדש מצומת גולומב עד לתחנת הרכבת מלחה אמורה להתבצע עד לסוף חודש נובמבר הקרוב.   

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה מציין כי :"גשר טדי הינו  פרויקט הנדסי מורכב, מאתגר וייחודי מסוגו בארץ מבחינת המבנה הקונסטרוקציוני שלו, המורכב מפלדה ובטון ביחד. הגשר החדש מהווה שדרוג משמעותי לגשר הולכי הרגל הקודם שהיה במקום ושהוסר במסגרת פרויקט כביש בגין דרום. עבודת הקמת הגשר מצריכה מיומנות גבוהה והיא מבוצעת בצורה אחראית וזהירה. הקמת גשר טדי מהווה נדבך נוסף בהתקדמות הכוללת של פרויקט כביש בגין דרום. ללא ספק גשר הולכי הרגל הוא הפנינה הארכיטקטונית וההנדסית המבוצעת בכביש בגין דרום".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
נשיא המדינה קיבל את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של חוף השנהב, פרו, קפריסין, בריטניה, צרפת, אירלנד וברזיל
נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיבל ביום שלישי, ד' בתשרי, 19...
אירוע לציון 50 שנה ללחימת חטיבה 14 במלחמת יום הכיפורים
"לפני חמישים שנה בדיוק עמדנו בפני איום קיומי מבחוץ, כשאויבינו...
בחודש הסליחות ולקראת ראש השנה, נשיא המדינה השתתף באמירת הסליחות בירושלים
בחודש הסליחות ולקראת ראש השנה, נשיא המדינה יצחק הרצוג, השתתף...
נשיא המדינה העניק את "עיטור הנשיא" לשנת תשפ"ג לאישים שתרמו תרומה ייחודית למדינת ישראל
לרגל שנת ה-75, נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק ביום רביעי...
פעוטון העצים של 'יער האקלים' יישתל על גגו של אברהם ירושלים
הכדור שלנו מתחמם, והעיר מתמלאה ביותר מידי בניינים ופחות מידי...
גאווה מקומית- מצטיין מאו״ג 91
רב סרן יאיר צ'יקו שגדל בלוד קיבל ב-5 בספטמבר הצטיינות...
מצטייני שר הביטחון
ביום ראשון הקרוב ה-3.9, התקיים טקס מצטייני שר הביטחון. בין...
נשיא המדינה יצחק הרצוג במפגש עם חברי הקהילה היהודית באוסטריה:
״ישנם רגעים במשברים מהסוג הזה, שמנהיגות נדרשת כדי לנצל את...
נשיא המדינה התקבל בארמון הנשיאותי בברטיסלבה בטקס קבלת פנים ממלכתי
נשיא המדינה יצחק הרצוג התקבל הבוקר, יום שני, י"ח באלול,...