איך הייתם מגיבים אם הייתם מקבלים דוח, משלמים אותו ומגלים לאחר מכן שעדיין יש לכם חוב פתוח לעירייה בגין אותו הדוח בדיוק? זה מה שקרה למאות מתושבי ירושלים שגילו כי הם נדרשים לשלם עבור אותו הדוח פעמיים. בירור התלונה העלה שפניות של תושבים לעיריית ירושלים הובילו לבדיקה מעמיקה בעירייה שחשפה כי בשנת 2024 הונפקו לא פחות מ-350 דוחות כפולים * "דרישת תשלום כפולה על דוח שכבר שולם עלולה להוביל לפגיעה קשה באמון הציבור", אמר עו"ד יונתן מרקוביץ, מנהל אגף בנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה.
תושבים רבים בירושלים קיבלו השנה דוחות מאגף אכיפה ושיטור מקומי, שילמו אותם כנדרש אולם הופתעו לגלות כי הם נדרשים לשלם שוב את הדוח על אותה עבירה באותו תאריך. לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה הגיעו ארבע תלונות על דוחות בנושאים שונים: הדבקת מודעות, השלכת פסולת, עישון במקום ציבורי ואי עטית מסכה (בזמן שהייתה חובה לכך). להפתעת המתלוננים, לאחר ששילמו כדין את הדוחות נוכחו לדעת שהם קיבלו את אותם דוחות בדיוק פעם נוספת.
לאחר שניסו לפנות בעניין לעיריית ירושלים ללא הצלחה, פנו לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה וביקשו את עזרתה לביטול הדוח הכפול שקיבלו.
לדברי יונתן מרקוביץ, ראש אגף בנציבות תלונות הציבור שבמשרד מבקר המדינה: "בעקבות ארבע התלונות האמורות פנינו לעיריית ירושלים ושאלנו כמה מקרים דומים בהם הונפקו דוחות כפולים. גילינו שבשנת 2024 בלבד היו 350 מקרים של דוחות כפולים. מעולם לא נתקלנו בתופעה כזו. הרי התושבים סומכים על העירייה שתנהל את רישום הדוחות בצורה מסודרת ומדויקת, וכשתושב מקבל דרישת תשלום על דוח שכבר שולם – הדבר עלול לגרום לפגיעה קשה באמון הציבור". בעקבות פניית הנציבות העירייה טיפלה בפניותיהם של ארבעת המתלוננים וכן ביטלה דוחות כפולים נוספים.
נתקלתם בבעיה מול גוף ציבורי בישראל? נציבות תלונות הציבור זמינה למענכם.