Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ביקור ראשון בישראל של בלט אוסטרבה מצ'כיה מלהקות המחול הוותיקות בצ’כיה עם מסורת של 100 שנה

ביקור ראשון בישראל  של  בלט אוסטרבה מצ'כיה    מלהקות המחול הוותיקות בצ’כיה עם מסורת של 100 שנה
קרדיט צילום-Serghei Gherciu

״מתכוני רוסיני" לכוריאוגרפיה מלאת מוזיקליות והומור של מאורו ביגונזטי למוזיקה של רוסיני, שהיה ידוע גם כשף גורמה
״היום שאחרי״ (Consequence) לכוריאוגרפיה של חואנז’ו ארקז המשלב מחול עם השפעות מדיה חדשנית, מיתולוגיה, ספרות, אדריכלות וצורות פיסוליות

7 במאי 2023 בתיאטרון ירושלים

להקת בלט אוסטרבה ( NDM Ballet Ostrava) מצ'כיה תגיע לביקור ראשון בישראל ותופיע ב 7.5.23 בתיאטרון ירושלים
הלהקה הפועלת בבית האופרה הידוע בעיר אוסטרבה ומונה 36 רקדנים מ-12 מדינות, היא אחת מלהקות המחול הוותיקות בצ’כיה עם מסורת של 100 שנה .

עד כניסתה לתפקיד המנהלת האומנותית של הלהקה ,לנקה דרימלובה, (Lenka Drimalova) ב-2013, ביצעה הלהקה בעיקר רפרטואר קלאסי. דרילמלובה בישרה שינוי, שינתה את הרפרטואר, וחשפה את הרקדנים ואת הקהל לרפרטואר עכשווי מאת כוריאוגרפים כמו מאורו ביגונזטי’ ירז׳י קיליאן,כריסטוף פסטור, יוהן אינגר, מריו שרודר וחואנחצ’ו ארקז. כמו כן הביאה ללהקה גם יצירות של כוריאוגרפים מישראל ובהם אוהד נהרין, רמי באר ואיציק גלילי.
שילוב זה של רפרטואר עכשווי ורקדנים וירטואוזים הביא לכך שבשנים האחרונות הפכה הלהקה למבוקשת בפסטיבלים יוקרתיים באירופה תוך שהיא זוכה בביקורות משבחות.

קרדיט צילום: Przemyslaw-Sroka

בישראל תבצע הלהקה שתי יצירות :
״היום שאחרי״ (Consequence) לכוריאוגרפיה של חואנז’ו ארקז ( (Juanjo Arquez ומוזיקה של : אלבה נוטו, רואיצ’י סקמוטו, יוהאן יוהנסון . היצירה עוסקת באבולוציה הבלתי נגמרת של הקשר בין האדם לטבע והשפעות אסונות הטבע מצד אחד והטכנולוגיה המודרנית מצד שני על מערכת היחסים בין אנשים בכלל ובין בני זוג בפרט. הדואטים בין הרקדנים מונעים ע״י המתח בין הטבע, הכוח האנושי והטכנולוגיה.
חואנז’ו ארקז Juanjo Arqués מתאר את עצמו כאמן המשלב את המחול המודרני עם השפעות מדיה חדשנית, מיתולוגיה, ספרות, אדריכלות וצורות פיסוליות. הוא אחד הכוריאוגרפים המבטיחים בסצנה האירופאית ומשמש גם ככוריאוגרף הבית של הבלט המלכותי ההולנדי עבורו הוא יוצר מדי שנה. יצירותיו זכו בפרסים יוקרתיים כגון: פרס Nederlandse Dansdagen (2014) ופרס מסכת הזהב במוסקבה עבור היצירה ״היום שאחרי״ היא יצירתו הראשונה עבור הבלט הצ’כי.
בחלקו השני של הערב תבוצע היצירה מלאת ההומור ״מתכוני רוסיני" (Rossini Cards) לכוריאוגרפיה של מאורו ביגונזטי (Mauro Bigonzeti) ומוזיקה של המלחין האיטלקי המפורסם רוסיני.
את העבודה יצר מאורו ביגונזטי עבור להקתו Aterballetto לקטעי מוזיקה של רוסיני, המפורסם בזכות אופרות הומוריסטיות (הספר מסביליה, לה צ’נרנטולה) ושהיה ידוע גם כשף גורמה. היצירה היא קלידוסקופ המורכב מרצף של תמונות- סיטואציות מקבילות של החיים הקשורות לקלפים ותפריטים שונים המוצבים זה אחר זה וכוללת עירום חלקי.

ביגוזנטי הינו כוריאוגרף מבוקש במיטב הלהקות העולם כמו תיאטרון המחול ההולנדי NDT, ניו יורק סיטי בלט, הבלט הלאומי ההולנדי, להקת אלווין אילי, האופרה בברלין ועוד. במשך 10 שנים היה כוריאוגרף הבית ומנהל להקת אטרבלטו, אותה הביא לפסגת ההצלחה במחול האירופאי וממנה עבר לנהל את להקת לה סקלה במילנו. מיצירותיו המוכרות- ״קראוואג’ו״ ו״מתכוני רוסיני״ שהפכה ליצירה מבוקשת הנכללת בהצלחה ברפרטואר של רבות מלהקות המחול באירופה, ארה״ב ואוסטרליה. בביקורת מתוארת עבודה זו כ "קלידוסקופ תיאטרון-מחול עם מתכוני גורמה, הומור כוריאוגרפיה מרתקת המאפשרת לרקדנים להפגין יכולות נהדרות ". (Philadelphia Times)

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ 8 באוגוסט בבנייני האומה
כנס האנימה והמנגה הגדול של הקיץ אליו צפויים להגיע אלפי...
סדנת ההדפס הירושלמית חוגגת 50 שנה להווסדה!
סדנת ההדפס ירושלים: פתיחה: יום שישי, ה- 19.7.2024 בשעה :...
מפגש מרגש בין צעירים מוסלמים ממרוקו לישראלים התקיים במוזיאון ידידי ישראל וכלל שירה וריקודים משותפים לצלילי שירת זמרת ששרה במרוקאית
מוזיאון ידידי ישראל אירח את משלחת שראכה ממרוקו שהגיעה לישראל...
קיץ אינטראקטיבי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים בואו לנגן בעצמכם מנגינות של קיץ
חוויה לכל המשפחה בכל גיל נגינה חיה בשיתוף הקהל * הצצה...
מישהו לרוץ איתו תערוכת ציורים חדשה בתמול שלשום מחווה לספרו של דוד גרוסמן במסגרת ציון 30 שנה להקמת תמול שלשום
מחווה לספרו של דוד גרוסמן 'מישהו לרוץ איתו' במסגרת אירועי...
נשיא המדינה במפגש ראשי רשויות מקומיות ואזוריות חדשים
״אני מאוד מודאג. אני מאוד מודאג מעליית הטון, מהעימותים המילוליים...
קיץ 2024 במוזיאון ידידי ישראל בירושלים
מחפשים מילוט מהחום? מוזיאון ידידי ישראל בנחלת שבעה בירושלים מזמין...
הצצה לעולמות של גיבורים וגיבורות חוויה מותאמות לילדים עם מוגבלות ובני משפחותיהם
הרצאות, מפגשים שיח גלריה ועוד מפגש לאימהות ואבות בתקופת לידה בהדרכה...
מאות מתושבי הצפון מתחננים שלא להתפנות ביום ראשון ממלון יהודה בירושלים ארגון "פירם" שמימן עד כה את שהותם מכספי תרומות בשווי 8 מיליון דולר קורא לממשלה לסייע
55 משפחות (למעלה מ 200 איש) מרביתם מהישוב עבדון, מנות,...