Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בדיקת מתנדבי אור ירוק למפגעי בטיחות בעיר

בדיקת מתנדבי אור ירוק למפגעי בטיחות בעיר
מפגעי מדרה בירושלים. צילום באדיבות: ע. דובר עמותת אור ירוק

בשנים האחרונות עולות עוד ועוד תלונות של הולכי רגל, שאינם מסוגלים ללכת על המדרכה מבלי לסכן את חייהם. החונות, הגזם שנערם והשלטים החוסמים כבר לא נשאר מקום להולכי הרגל.  

בשנים האחרונות עולות עוד ועוד תלונות של הולכי רגל, שאינם מסוגלים ללכת על המדרכה מבלי לסכן את חייהם. המדרכות, כך אומרים התושבים, הפכו להיות מסלול נסיעה נוסף עבור אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ממנועים, הוברבורדים ודומיהם, ויחד עם המכוניות החונות, הגזם שנערם והשלטים החוסמים כבר לא נשאר מקום להולכי הרגל.

בכדי לעצור תופעה זו, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין, חונכי פר"ח ומתנדבים נוספים מכל רחבי הארץ, לבדוק את מצב המדרכות בלמעלה ממאה יישובים במטרה להתריע בפני הרשויות המקומיות במידה וישנה סכנה להולכי הרגל.

מפגעי מדרה בירושלים. צילום באדיבות: ע. דובר עמותת אור ירוק

המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות ועוד.

בין היישובים בהם נעשתה הבדיקה גם ירושלים:

הרחובות בהם ערכו המתנדבים את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ):

  • ברחובות אביעד הלר, טנורה, גבעת שאול, הלני המלכה, הלר, חרל"פ, אליאב, ליפשיץ, עבודת ישראל, רבינוביץ', רמב"ם, שדרות חמד, שחל, שלמה אלקבץ ושמריהו לוין בכל המדידות שנעשו נמצא כי המדרכה אינה עומדת בתקן;
  • ברחובות ישראל זרחי ופארן באחת מתוך שלוש מדידות שנעשו נמצא כי המדרכה אינה עומדת בתקן;
  • ברחוב ישראל אהרוני בשתיים מתוך שלוש מדידות שנעשו נמצא כי המדרכה אינה עומדת בתקן;

חסמים שנמצאו ברחובות השונים במרחב המוקצה להולכי הרגל:

  • פחי זבל
  • עמודי תאורה
  • עמודי חשמל
  • רכבים חונים
  • פסולת

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדרכות נועדו לשמור על בטיחותם ונוחותם של הולכי הרגל. לא ייתכן כי הולכי הרגל, ביניהם קשישים, בעלי מוגבלויות וילדים, ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם. על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות רחבות מספיק וחפות ממפגעים בכדי שהולכי הרגל יוכלו ללכת בהן בבטחה תוך שמירת הפרדתם מכלי הרכב בכביש".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
למה חשוב לשים לב לפני רכישת דירה?
רכישת דירה היא אחת העסקאות הסבוכות שאדם יעשה בחייו לפחות...
בדיקת בניין ובית: איך לפעול ולא לפול?
רכישת דירה יד שנייה מהווה אחד הצעדים המעוררים דאגה, במיוחד...
דברי נשיא המדינה בוועידה ה-13 של לשכת עורכי הדין
אנחנו נפגשים באחת משעותיה הקשות, הכואבות והגורליות של מדינת ישראל....
מעל 800 ילדים שעלו בקיץ לישראל יתחילו את שנת הלימודים ברחבי הארץ; מתוכם 58 תלמידים בירושלים
נהוראי קסיס, עולה לכיתה ו' בירושלים: "אני מתרגש וגם חושש....
רוצים להיכנס לכושר? כדאי שתעשו את זה בדרך הנכונה
כולנו יודעים שהבריאות היא אחד מהדברים הכי חשובים שיש לנו...
אילו בדיקות חשוב לבצע לפני רכישת בית?
רכישת בית היא אחת העסקאות המורכבות שיעשה אדם בחייו. לכן,...
3 יכולות קריטיות שצריך לוודא שיש למנהל הצי שלכם
קצין רכב בתעבורה עבור צי הרכב של החברה שלכם צריך...
המושבה הגרמנית חיפה סיור
חיפה היא עיר מיוחדת במינה ויש כל כך הרבה מה...
כל היתרונות של פוליש רצפות
אתם בוודאי יודעים שאריחי הרצפה בביתכם, מאבדים מהיופי והברק הראשוניים...
מלון יהודה נערך לחגים שופץ ושודרג בעלות של כ10- מיליון ₪
מלון יהודה הוא אחד המלונות הקסומים והמפתיעים ביותר באזור ירושלים....