איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?
קרדיט לתמונה: פוטוליה

מנוע החיפוש של גוגל הוא נכון להיום מנוע החיפוש המוביל בעולם. הדומיננטיות שלו בתחום החיפוש הדיגיטלי אינה ניתנת לערעור, וזאת על אף שקיימים מנועי חיפוש טובים נוספים המוצעים לגולשים. אז כיצד הכול התחיל וכיצד גוגל שומרת על הדומיננטיות שלה לאורך שנים רבות כל כך?

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?
קרדיט לתמונה: פוטוליה

את מנוע החיפוש של גוגל פיתחו שני דוקטורנטים למדעי המחשב, לארי פייג' וסרגיי ברין. הם יצרו אלגוריתם הסורק את דפי האינטרנט הקיימים ברשת ומדרג אותם על פי איכותם – PageRank. ציון האיכות שניתן לכל דף אינטרנט מבוסס על מספר גדול של פרמטרים שונים והוא שקובע את דירוג הדפים המופיעים בדפי התוצאות בעבור כל שאילתה שמקליד הגולש.

בהתחשב בכוחו של מנוע החיפוש של גוגל, קל להבין מדוע בעלי אתרים נדרשים להשקיע עבודה רבה על מנת שהאתר שלהם ייחשב איכותי בעיני מדרגי האיכות של החברה – עבודה שלה אנחנו קוראים Search Engine Optimization, או בקיצור SEO (קידום אתרים). בעלי אתרים שיצליחו בכך, יוכלו להביא את דפי האתר שלהם לדירוגים גבוהים וכתוצאה מכך, לזכות בתנועת גולשים רבה יותר.

ברגע שבו הגולש מקליד את השאילתה שלו – "מסעדות בנס ציונה", "מעילי עור לגברים" או "בנימין נתניהו" – גוגל מנתחת את שאילתת החיפוש ומניבה בעבורה את התוצאות הרלוונטיות והשימושיות ביותר בעבור הגולש. בעבור כל שאילתה שהקליד הגולש יוצגו תוצאות מהסוג שהכי מתאים לשאילתה, למשל עבור "מעילי עור לגברים" יוצגו ככל הנראה אתרים המוכרים מעילים כאלו, וזאת מכיוון שגוגל מזהה את השאילתה ככזו שכוונתה היא רכישה של המוצר המבוקש ולא קבלת מידע על ההיסטוריה של מעילי עור למשל. בנוסף, לשפת החיפוש של הגולש, למיקומו הגיאוגרפי, למכשיר שממנו הוא גולש, להיסטוריית הגלישה שלו ועוד יש השפעה רבה על התוצאות שיוצגו בפניו, כך שאין הכרח כי שני גולשים שונים יקבלו את אותן התוצאות בעבור אותה השאילתה.

תוצאות החיפוש של גוגל כוללות לא רק דפי אינטרנט, אלא גם סרטונים ותמונות המספקים מענה לשאילתה המבוקשת. גוגל עשויה גם להציג דפי עסק רלוונטיים ואת גרף הידע כאשר אלו עונים לדעתה על כוונת החיפוש של הגולש. המטרה של גוגל היא לתת לגולש את התשובה הטובה ביותר לשאלה שלו ולכוון אותו לאתרים איכותיים שייתנו לו מענה מיטבי, וכל עוד היא תצליח בכך – היא ככל הנראה תמשיך לשמור על הדומיננטיות שלה בשדה החיפוש האינטרנטי.

אלגוריתם החיפוש של גוגל, שבאמצעותו נקבעים מדדי האיכות של דפי האינטרנט, הוא אלגוריתם מורכב מאוד ואיש אינו יודע בדיוק כיצד הוא פועל – אנחנו יודעים אילו פרמטרים נבדקים, אך איננו יודעים בדיוק כמה משקל ניתן לכל פרמטר. מקדמי אתרים המקדמים אתרים במנוע החיפוש גוגל מכירים את הפרמטרים הללו ופועלים על מנת לשפר את ציוניו של האתר בכל אחד מהם. המטרה היא להפוך את האתר לידידותי למנוע החיפוש ולגולשים, כך שגוגל יזהה את האתר כאיכותי ואמין ואף יבין במה עוסק האתר וכיצד הוא יכול להועיל לגולשים.

אז אם הצלחנו לעורר בכם עניין וסקרנות, אם אתם חושבים שגם אתם יכולים לפעול בזירה התחרותית והדינמית של דפי תוצאות החיפוש של גוגל, קורס קידום אתרים הוא המקום בשבילכם. אתם מוזמנים לקרוא עליו עוד כאן https://www.seo-simple.co.il/seo-course

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ייעוץ לפני חקירה: עזרה שלא כדאי לוותר עליה
כשאדם מקבל זימון לחקירה במשטרה, או כשהוא נעצר בלי התרעה...
תמורות בעולם התחבורה העירונית: מקורקינטים ועד מכוני רישוי
העיר המודרנית חווה מהפכה של ממש בתחום התחבורה. קורקינטים חשמליים...
אור בקצה הסיב: המהפכה השקטה של התקשורת האופטית
בעולם שבו מהירות ואמינות המידע הם המטבע העובר לסוחר, תשתית...
מעבר למחיר - יצירת ערך וחוויה ייחודית
במסגרת מבצעי אלכוהול, יצרנו הזדמנויות להעשרת הידע של הלקוחות. ארגנו...
מתי ניתן להגיש תביעה בעת התעמרות בעבודה
מקום העבודה צריך לספק את צרכיו הבסיסיים של העובד, אך...
כך תתרמו לשביעות הרצון של העובדים שלכם
בתור מנהלים תוכלו להרוויח רבות משליחת העובדים שלכם לקורסים רלוונטיים,...
רשת השיווק מבטיחה מבצעים ולא מקיימת? אל תוותרו
מי מאיתנו לא מכיר את המצב בו שלט גדול המפרסם...
הגנה על הזכויות שלך: מניעת לשון הרע, שמירה על זכויות יוצרים ורישום סימן מסחרי
מהו עו"ד לשון הרע ואיך הוא יכול לעזור לך? לשון הרע...
מערכות CRM ותפקידן בהצלחת עסקים קטנים
ניהול לקוחות בעסקים קטנים דורש גישה ממוקדת ואפקטיבית, במיוחד כאשר...
מדוע חשוב ליווי עו"ד בהתחדשות עירונית?
במקומות רבים בארץ נעשים פרויקטים של התחדשות עירונית, במיוחד במרכזים...
דילוג לתוכן