איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?
קרדיט לתמונה: פוטוליה

מנוע החיפוש של גוגל הוא נכון להיום מנוע החיפוש המוביל בעולם. הדומיננטיות שלו בתחום החיפוש הדיגיטלי אינה ניתנת לערעור, וזאת על אף שקיימים מנועי חיפוש טובים נוספים המוצעים לגולשים. אז כיצד הכול התחיל וכיצד גוגל שומרת על הדומיננטיות שלה לאורך שנים רבות כל כך?

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?
קרדיט לתמונה: פוטוליה

את מנוע החיפוש של גוגל פיתחו שני דוקטורנטים למדעי המחשב, לארי פייג' וסרגיי ברין. הם יצרו אלגוריתם הסורק את דפי האינטרנט הקיימים ברשת ומדרג אותם על פי איכותם – PageRank. ציון האיכות שניתן לכל דף אינטרנט מבוסס על מספר גדול של פרמטרים שונים והוא שקובע את דירוג הדפים המופיעים בדפי התוצאות בעבור כל שאילתה שמקליד הגולש.

בהתחשב בכוחו של מנוע החיפוש של גוגל, קל להבין מדוע בעלי אתרים נדרשים להשקיע עבודה רבה על מנת שהאתר שלהם ייחשב איכותי בעיני מדרגי האיכות של החברה – עבודה שלה אנחנו קוראים Search Engine Optimization, או בקיצור SEO (קידום אתרים). בעלי אתרים שיצליחו בכך, יוכלו להביא את דפי האתר שלהם לדירוגים גבוהים וכתוצאה מכך, לזכות בתנועת גולשים רבה יותר.

ברגע שבו הגולש מקליד את השאילתה שלו – "מסעדות בנס ציונה", "מעילי עור לגברים" או "בנימין נתניהו" – גוגל מנתחת את שאילתת החיפוש ומניבה בעבורה את התוצאות הרלוונטיות והשימושיות ביותר בעבור הגולש. בעבור כל שאילתה שהקליד הגולש יוצגו תוצאות מהסוג שהכי מתאים לשאילתה, למשל עבור "מעילי עור לגברים" יוצגו ככל הנראה אתרים המוכרים מעילים כאלו, וזאת מכיוון שגוגל מזהה את השאילתה ככזו שכוונתה היא רכישה של המוצר המבוקש ולא קבלת מידע על ההיסטוריה של מעילי עור למשל. בנוסף, לשפת החיפוש של הגולש, למיקומו הגיאוגרפי, למכשיר שממנו הוא גולש, להיסטוריית הגלישה שלו ועוד יש השפעה רבה על התוצאות שיוצגו בפניו, כך שאין הכרח כי שני גולשים שונים יקבלו את אותן התוצאות בעבור אותה השאילתה.

תוצאות החיפוש של גוגל כוללות לא רק דפי אינטרנט, אלא גם סרטונים ותמונות המספקים מענה לשאילתה המבוקשת. גוגל עשויה גם להציג דפי עסק רלוונטיים ואת גרף הידע כאשר אלו עונים לדעתה על כוונת החיפוש של הגולש. המטרה של גוגל היא לתת לגולש את התשובה הטובה ביותר לשאלה שלו ולכוון אותו לאתרים איכותיים שייתנו לו מענה מיטבי, וכל עוד היא תצליח בכך – היא ככל הנראה תמשיך לשמור על הדומיננטיות שלה בשדה החיפוש האינטרנטי.

אלגוריתם החיפוש של גוגל, שבאמצעותו נקבעים מדדי האיכות של דפי האינטרנט, הוא אלגוריתם מורכב מאוד ואיש אינו יודע בדיוק כיצד הוא פועל – אנחנו יודעים אילו פרמטרים נבדקים, אך איננו יודעים בדיוק כמה משקל ניתן לכל פרמטר. מקדמי אתרים המקדמים אתרים במנוע החיפוש גוגל מכירים את הפרמטרים הללו ופועלים על מנת לשפר את ציוניו של האתר בכל אחד מהם. המטרה היא להפוך את האתר לידידותי למנוע החיפוש ולגולשים, כך שגוגל יזהה את האתר כאיכותי ואמין ואף יבין במה עוסק האתר וכיצד הוא יכול להועיל לגולשים.

אז אם הצלחנו לעורר בכם עניין וסקרנות, אם אתם חושבים שגם אתם יכולים לפעול בזירה התחרותית והדינמית של דפי תוצאות החיפוש של גוגל, קורס קידום אתרים הוא המקום בשבילכם. אתם מוזמנים לקרוא עליו עוד כאן https://www.seo-simple.co.il/seo-course

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפרד בטוב ובחוכמה: גירושין בהסכמה
גירושין הם אירוע מאתגר. לא משנה מהן הנסיבות שהובילו לפרידה,...
מגמות חדשות בתחום אירועי הבוטיק
אירועי בוטיק קטנים הפכו לטרנד משמעותי שמשנה את פני תעשיית...
למה שלא נשתמש במה שהילדים שלנו מכירים?
המשפט הבא לא זר לאף אחד מאיתנו, 'מתי כבר תעזוב...
הסכם שלום בית ולחילופין גירושין: ליצור את המציאות הרצויה בכל מצב
גם כשזוגיות נקלעת למשבר, ואפילו חמור, עדיין לא קל להחליט...
גירושין עם ילדים: למה חשוב לשים לב?
כאשר ההחלטה על גירושין מתקבלת כאשר ישנם ילדים בתמונה, הדברים...
החשיבות של עיצוב פנים למסעדה
ההחלטה להקים מסעדה היא לא עניין של מה בכך. צריך...
הפרעות אכילה
טיפול בהפרעות אכילה הוא תהליך קריטי עבור אנשים הסובלים מהמצבים...
פתרונות יעילים לטיפול נפשי במצבי משבר
בריאות הנפש היא אחד מאבני היסוד של איכות החיים, אך...
כיצד להצליח בעולם ההשקעות הדיגיטליות
עולם ההשקעות הדיגיטליות מציע כיום הזדמנויות חסרות תקדים ליזמים ולאנשים...
כל מה שרציתם לדעת על אנגלית לעסקים
בשנים האחרונות ניתן לראות שאנגלית עסקית הפכה להיות מיומנות של...
דילוג לתוכן