Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איך נערכים לטיפול שורש

איך נערכים לטיפול שורש
קרדיט FREEPIK

שיניים הן לרוב חזקות אבל עם השנים הן סופגות פגיעות, השיניים הן בעלות רקמות חיות ורכות ויש בהן כלי דם עדינים, כאשר החלק הפנימי של השיניים מכונה מור השן והוא מחובר לשורשים אשר מחזיקים את השיניים בעזרת עצם הלסת. כאשר חיידקים פוקדים את השן ונשארים בה למשך חודשים כאשר השן לא מטופלת, תתפתח דלקת בשן, יתחילו כאבים חזקים ומצב זה עשוי להגיע לאובדן השן ואף צורך בעקירה. כשאר השן עדיין ניתנת להצלה, רופא השיניים, ימנע מעקירת השן ויבצע בה טיפול שורש. פעולה זו תציל את הפה מהדבקות של דלקות לשיניים אחרות בפה.

איך נערכים לטיפול שורש
קרדיט FREEPIK

פעולות שחייבות להתבצע לפני טיפול שורש

לפני שהרופא יתחיל בטיפול של השורש, הוא יבחן את השן באמצעות צילום רנטגן, על מנת שיבין באיזה מצב נמצאת השן, אם יש מוגלה בשן ועוד. לאחר מכן, הוא יפתח את השן, על מנת לוודא, להיכן הגיע העששת. זהו הליך הרבה יותר מורכב מאשר סתימה סטנדרטית. זהו למעשה סוג של טיפול שיניים פולשני, כאשר הוא נעשה תחת הרדמה מקומית. כאשר ניתן יהיה לסיים את טיפול השורש במפגש אחד, הרופא, יחדיר חומר מיוחד שיסתום את תעלות השן, מה שימנע מחיידקים להתרבות באזור השורש. אם רופא השיניים יחליט כי יש לפצל את טיפול  השורש למספר פעמים, למשל כאשר קיימת דלקת ויש להמתין עד שתחלוף, רופא השיניים ימלא את האזור בחומר חיטוי ויבצע סתימה זמנית, עד לאיטום הקבוע. כל פגישה כזאת עורכת כשעה.

מתי מתבצע טיפול שורש?

כאשר מבצעים טיפול שורש, יש להוציא את הרקמה בשלמותה, לחטא את חלל הפה ולהשאיר  את שורשה של השן, כאשר הוא אחוז עדיין בלסת. החור שנפער בכותרת השן נגרם בגלל עששת שנגרמה והרופא יקדח עוד בשן על מנת לבצע את טיפול השורש. יש לאטום את השן בעזרת סתימה שנקראת מבנה. ההמלצה היא לשחזר את רקמת השן האבודה ולחוזק אותה בעזרת מבנה כתר שיותאם למטופל לפי מידות השן. שילוב של  סתימת כותרת השן, מה שימנע מזיהום חמור יותר. יש להוציא את סתימת השורש ולבצע בה חיטוי וכן, במערכת תעלות השורש. השן תיאטם מחדש וכותרת השן תשוקם. יש לחזור לטיפולי מעקב על מנת לבדוק כי אין דלקת. ביקורות אלה, הן חשובות מאוד ולכן, יש להקפיד עליהן על מנת למנוע הידרדרות וזיהומים מיותרים שיגיעו לשאר חלל הפה.

הצלת השן הפגועה באמצעות טיפול שורש

למעשה, פעולה כמו טיפול שורש, נועדה להציל את השן שנפגעה או כזו שקיבלה זיהום, היות וללא טיפול זה, אין מנוס כי אם עקירה. כל שן בפה היא חשובה ולכן, יש להגיע כל חצי שנה לביקורת אצל רופא שיניים על מנת שניתן יהיה לתקן את המצב. מי שמטפל בשורש הוא רופא הנקרא "אנדודנט" כאשר רופא שיניים זה, תפקידו לטפל במקרים מורכבים בשורשי השיניים כגון: טיפול בתעלות השורש שהן מפותלות, טיפולי שורש חוזרים ועוד.

הוראות רופא השיניים לאחר טיפול שורש

אין צורך להישאר תחת השגחה לאחר ביצוע טיפול שורש, אך יש להימנע משתייה ואכילה, לפחות למשך שעתיים לאחר הטיפול. ייתכנו כאבים באזור השורש ביום הראשון לטיפול ויש להשתמש עם משככי כאבים. האזור שבו נעשה הטיפול, ייתכן ויישאר נפוח מעט לכמה ימים. מומלץ, לשמור על היגיינת הפה הכוללת צחצוח נכון של השיניים, ניקוי יסודי של השיניים בעזרת חוט דנטאלי וכן, לרכוש אביזרים של ניקוי שיניים. בשן אשר עברה טיפול בשורש, ייתכן ויהיה צורך בשיקום השן באמצעות מבנה מגן שיגן על השן מפני עששת.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...