Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איך להתמודד עם הארכת מעצר?

איך להתמודד עם הארכת מעצר?
איך להתמודד עם הארכת מעצר?

מעצר הוא הליך לא פשוט שגורם לעצורים רבים להרגיש פחד וחשש אמיתיים. עם זאת, למשטרה יש את הזכות לעצור אדם עד 24 שעות לצורך חקירה ראשונית. כדי להאריך את המעצר, המשטרה צריכה לבקש את אישור בית המשפט. עורך דין שחרור ממעצר שיעמוד לצידו של החשוד בכל שלב החל מהמעצר הראשוני יוכל להביא טיעונים שיגרמו לבית המשפט לא לאפשר את המשך המעצר או לפחות להקל על תנאי המעצר: במקום בבית המעצר שיהיה מעצר בית מלא ואולי אף חלקי. הטיעונים יכולים להיות למשל שזהו אדם בעל משפחה ושאינו מסוכן כך שניתן לזמנו לחקירה נוספת מבלי לעצור אותו.

חשיבות בחירת עורך הדין בחשד לאלימות

עבירות אלימות במשפחה הן מהעבירות החמורות ביותר שישנן. ההתייחסות אליהן חמורה יותר מאשר עבירות עם דרגת אלימות דומה שאינן בתוך המשפחה. זכות השימוע אינה תקפה כשמדובר על עבירת אלימות במשפחה בדרגת פשע. הענישה על עבירה כזו חמורה יותר ומאסר יכול להיות גם לזמן כפול מעבירת אלימות דומה שלא בתוך המשפחה. דווקא בשל ההתייחסות המחמירה (ובצדק) לעבירות אלה חשוב לחשוד למצוא עורך דין אלימות במשפחה שהוא קודם כל עורך דין פלילי שכן עבירת אלימות במשפחה נחשבת כמובן עבירה פלילית. חשוב שעורך הדין יהיה מקצועי מאוד, יכיר את החוקים הרלוונטיים לפרטי פרטים וינהג כלפי החשוד בהבנה וכמובן שלא בשיפוטיות. זאת מתוך הנחה שכל עוד אדם מוגדר חשוד ואפילו כאשר הוא נאשם עדיין הוא אינו מוגדר כאשם.

לדאוג גם לנפגעי עבירה

מן הצד השני של המתרס ישנו כמובן נפגע העבירה. כאשר למדובר במשפט פלילי בו נפגע העבירה הגיש תלונה במשטרה וההליכים הם של המדינה כנגד החשוד, לנפגע העבירה אין חלק בהתנהלות הדברים. עם זאת, עדיין יש לו זכויות שחשוב שידאג לקבלן. עורך דין אלימות במשפחה יכול לייצג פגם נפגעי עבירה ולדאוג לכך שיקבלו את הזכויות המגיעות להם. אחת הזכויות הבסיסיות היא צווי הגנה למניעת פגיעה של החשוד, ניתן לבקש גם צו איסור פרסום ומניעת מסירת פרטים של הנפגע. זכויות אלה מגיעות כבר מהשלבים הראשונים של חקירת החשוד. בשלב המשפט יכול נפגע העבירה לקבל את הזכות לעיין בכתב האישום או בהסדר. גם לאחר שריצה הפוגע עונש, יכול הנפגע להביע דעתו מול ועדת השחרורים. כדי למצות את הזכויות במלואן חשוב שהנפגע יהיה מלווה ומיוצג ע"י עורך דין פלילי המייצג גם נפגעי עבירה.

עו"ד שקמה אדרי היא עורכת דין פלילית מנוסה המייצגת ומלווה הן חשודים ונאשמים והן נפגעי עבירה ועושה זאת במקצועיות ורגישות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...