Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איך להשקיע בזהב בתקופות משבר

איך להשקיע בזהב בתקופות משבר
קרדיט-Photo by Jingming Pan on Unsplash

ישראלים רבים מחפשים אפיקי השקעה סולידיים, שיישמרו על ערכם הגבוה גם בעתות משבר, כאשר המצב בשווקים עומד בסימן של אי וודאות.
זהב נחשב לאחת הדרכים הבטוחות להשקעה וההיסטוריה הוכיחה שוב ושוב, כל פעם מחדש, שהזהב שומר על ערכו ומחיר אפילו עולה בעתות משבר ובסביבות כלכליות המשתנות בתנודות קיצוניות. מלחמה, אינפלציה, משבר הסאב פריים, מיתון. גם בתקופות כאלה הזהב שומר על ערכו.

מדוע כדאי להשקיע בזהב?

יש לכך סיבות רבות, שהופכות את חומר הגלם המשובח הזה, שנחשב למשאב נדיר על גבי כדור הארץ, לכה נחשק.
ראשית, כפי שהוזכר, הנדירות שלו הופכת אותו לייחודי ובעל ערך. שנית, מדובר במוצר מוחשי שניתן לסחור בו. לצד אלה, אפשר לציין תכונות ייחודיות נוספות דוגמת העובדה שמדובר בהשקעה אוניברסלית, כי הזהב נחשב לכל מקום בעולם למוצר מבוקש ולכן אין בעיה לסחור בו בכל מקום והוא חוצה גבולות גיאוגרפיים ופוליטיים.

מה האפיק הנכון עבורכם?

ניתן לסחור בזהב במגוון דרכים – דרכים ישירות או דרכים עקיפות, תכונה נוספת שמקנה לו אטרקטיביות כהזדמנות השקעה. הדרך הנפוצה ביותר, שיש לה גם ערך אסתטי ופרקטי היא באמצעות תכשיטים מזהב. תכשיטים מזהב נמדדים בשווי שלהם על פי דרגת הקרט של התכשיט אשר משקפת את אחוז הטוהר שלו ואפשר לרכוש תכשיטי זהב בתל אביב וברחבי הארץ וגם למכור למקום שמוכן לשלם עליהם.
לרוב אפשר להשקיע בתכשיטים החל מ-14 דרגת קרט וככל שדרגת הקרט עולה, כך התכשיט יהיה יותר שווה ערך ויקר יותר וגם מניב יותר בהמשך הדרך.
דרכים נוספות להשקעה בחומר הגלם המשובח הן באמצעות מטילים כאשר יש לוודא שהמטיל מגיע עם תו האיכות העולמי – proof וישנם בוליונים שגם את השווי שלהם מעריכים על פי אחוזי טוהר וכן משקל. בנוסף, ישנם מטבעות לאספנים.
ניתן להשקיע באמצעות תיקי השקעות בחברות שכורות זהב. כאשר מדובר במוצר מוחשי הנזילות גבוהה כי אפשר לקבל כסף ברגע שמבצעים מכירה. כמובן שיש להקפיד גם על התנהלות בתהליכי המכירה והרכישה כאשר מדובר בזהב שמגיע מחו"ל.

בכל מקרה, בבחירת האלטרנטיבה כדאי לקחת בחשבון שבעוד תכשיטי זהב הם שימושיים, בבוליונים ומטילים משתמשים לרוב למטרות השקעה בלבד ויש לשמור בכספת על מנת לוודא את ההגנה עליהם. לכן, יש לקחת בחשבון ברכישת מטילים או בוליונים את עלויות השילוח אם זה מחו"ל ואת עלויות האחסון והאחזקה.

ממי רוכשים ולמי מוכרים זהב?

במידה ואתם מעוניינים לרכוש או למכור, חשוב לפנות למומחים שמתמצאים בתחום וידעו לבצע את תהליכי המדידה והבדיקה המקצועיים ביותר באמצעות כלי מדידה, כדי להבין מה טוהר הזהב למשל בתכשיטים שמצאתם אצלכם בבית או שקיבלתם בירושה או שבכוונתכם לרכוש כעת.
ערכו תחקיר יסודי, מעמיק ומקיף ובררו מי נחשבות חברות אמינות בעלות מוניטין ידוע בענף, כדי שאכן יוכלו לסייע לכם בתהליכי הרכישה והמכירה והחליטו גם כמה תרצו להשקיע מבחינה כספית כדי שהעסקה תהיה כדאית.
לרוב יש לחכות לטיימינג האידיאלי על מנת לבצע רכישה מושכלת, לברר על פי השווי הבורסאי מתי המחיר יורד כדי לקנות ולבצע מכירה, כאשר השווי עולה וזאת בהתאם לשווי בורסאי עולמי ואפשר גם להתבסס על תחזיות שונות, כדי לא לפספס את המומנטום ולמקסם ככל שניתן את ההשקעה שלכם.
ניתן להיוועץ בנושא עם מומחים להשקעה וכן לשלב בין מגוון אפיקי השקעה כמו מטילים, מטבעות ותכשיטים על פי יכולתכם והעדפותיכם ולדאוג לכל הנושא הביורוקרטי שקשור לתעודת ביטוח, כספת מאובטחת. כדאי לשמור גם את הקבלות הנלוות לרכישה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הטיפים שיעזרו לכם לבחור רופא שיניים מתאים
הבריאות שלנו היא לא משהו שאנחנו יכולים לשחק איתו, וודאי...
איך להפוך את ערב החברה לא רק למהנה אלא גם למגבש?
אם אתם רוצים לתכנן עבור העובדים שלכם ערב חברה, שלא...
שחזור דיסקים קשיחים לחברות ניהול נכסים
עבור חברות ניהול נכסים, המידע שיש ברשותן קריטי להצלחתן; פרטי...
אחזקת מגוון מבנים בצורה מקצועית
ניהול ואחזקת מבנים הם מרכיבים קריטיים בהבטחת איכות החיים והערך...
להחזיר את הזמן לאחור- ככה תעשו את זה
לפני הכל, לא התכוונו ללמד אתכם לבנות מכונת זמן כי...
תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים
בעת תכנון העתיד המשפחתי והבטחת זכויות היורשים, יש חשיבות רבה...
גדר מעוצבת - הדרך המושלמת לשדרג את הבית
גדר אלומיניום מעוצבת היא הבחירה האולטימטיבית לכל מי שרוצה להוסיף...
טיפים להתמודדות חכמה עם תביעת לשון הרע שהוגשה נגדכם
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965, נועד להגן על כבודו ושמו...
שחזור מידע בירושלים
כך תפעלו כשהקבצים החשובים לכם נעלמו [פתרון] איבוד מידע חשוב הוא...
הבחירה המושלמת לגבר המודרני
רשת סוואג 69, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מעצב האופנה...