ועדת הכלכלה של הכנסת סיימה ביום רביעי השבוע את דיוניה בתיקון מספר 22 לחוק הגנת הצרכן על פי הצעת משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, ואישרה את הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.
על פי נוסח החוק הקיים כיום, משך הזמן שבו ניתן יהיה לבטל עסקת שירות שנעשתה כתוצאה מהטעיה או ממצוקה הינה שבועיים בלבד מיום עשית העסקה.
אולם משום שהטעיה או ניצול מצוקה מתגלים בדרך כלל בשלב מאוחר יותר ובאופן שאינו תלוי במועד עשית העסקה, היה צורך בתיקון הסעיף, אשר קובע כי באפשרותו של הצרכן לבטל עסקה כאשר ישנה הטעיה מהותית או ניצול מצוקה של הצרכן, תוך פרק זמן סביר (שיקבע על ידי שופט).
בנוסף, נקבע כי המוכר יחזיר את התמורה לצרכן באופן בו קיבל את הכסף וכי הצרכן יחזיר את המוצר במקום בו נעשתה העסקה. כמו כן, באפשרותו של המוכר לתבוע את נזקיו באם חלה הרעה משמעותית במצב הנכס, לאחר שימושו של הצרכן בו.
קודם לכן, אישרה כבר הועדה כי שר התעשיה, המסחר והתעסוקה יקבע את גודל האותיות המינימלי בפרסומות והורחבה השמירה שאמורה למנוע הטעית קטינים בפרסומות.