*התכנית נועדה להעשיר את עולמם התרבותי ולשכלל את כישוריהם של התלמידים הצעירים כשוחרי אמנות ומוזיאונים בעתיד. *התכנית מתאפשרת הודות לתרומתה האדיבה של גב' אנג'ליקה ברי העומדת בראש קרן ראסל ברי בארה"ב.
ראש העיר ירושלים ניר ברקת, השיק היום (ג') את תוכנית "פוגשים את מוזיאון ישראל": תוכנית תלת שנתית המיועדת לתלמידי כיתות א' בכל מוסדות החינוך הממלכתיים כולל החינוך המיוחד , החינוך הערבי וחינוך החרדי. מטרת התוכנית, בה ייטלו חלק כ-8000 תלמידים, היא להעשיר את עולמם התרבותי של התלמידים הצעירים, לחשוף אותם, בעזרת תיווך נכון ובאמצעים חווייתיים, לחוויית הביקור במוזיאון, וכן ללמד על תרבות, מורשת, אמנות, ואוריינות חזותית.
התכנית הושקה היום במוזיאון ישראל במעמד ג'יימס שניידר – מנכ"ל מוזיאון ישראל ודני בר גיורא – מנהל מינהל חינוך ירושלים. תחילת התוכנית, המיועדת הן למורים והן לתלמידים, ב- 1.1.2011. התכנית כוללת: ביקורי התלמידים במוזיאון להדרכה מיוחדת; יום השתלמות למורים ולמחנכים בנושא "מוזיאון כמשאב למידה"; כניסות חוזרות למוזיאון ללא תשלום במסגרת כיתתית בליווי המורה; כרטיס כניסה אישי לכל תלמיד/ה ומורה לביקור נוסף; חומרי הפעלה למורה עבור הפעלת הכיתה לפני ואחרי הביקור במוזיאון, כאשר כל רכיבי התכנית ללא תשלום (לא כולל הסעות). בנוסף, לכל בית ספר תינתן ההזדמנות להתאים את תכני הביקור לערכים שהוא מעוניין לקדם או לפרקי לימוד שהוא רוצה להעמיק בם.
השנה הראשונה של התכנית תתבסס על הפעילות "הכי-הכי במוזיאון". פעילות זו הוכנה במיוחד לקהל הצעיר והיא מאפשרת לימוד שהוא חוויה פעילה. התכנית מתבססת על פעילות הדומה לספר השיאים של גינס: מהו החפץ העתיק ביותר במוזיאון? מהו החפץ הגדול ביותר? הכבד ביותר? המצחיק ביותר? התלמידים מקבלים מעין קטלוג ריק ובעזרת המדריך/ה מצוות המוזיאון הם לומדים כיצד אוצרים תערוכה, כיצד מחליטים אלו חפצים להציג בתערוכה? איך משלבים בין ידע אובייקטיבי לבין טעם סובייקטיבי? הפעילות מותאמת לילדים צעירים ומפתחת את כישורי ההתבוננות, הביקורתיות, הבחירה האישית והיצירתיות.
בטקס החניכה הודה ראש העיר ניר ברקת לגב' אנג'ליקה ברי על תרומתה הנדיבה ואמר כי "ישנה חשיבות רבה לחיזוק הקשר בין חינוך לתרבות ובין תרבות לקהילה. אני מברך על פתיחת המוזיאון לילדי העיר ומקווה לראות בעתיד שיתופי פעולה נוספים דוגמת אלה".
לפרטים: דוברות עיריית ירושלים – 02-6297744