למה שווה לשלם על שמן זית

למה שווה לשלם על שמן זית
קרדיט: pexels.com

שמן זית איכותי הוא חלומו של כל שף, וחלומו של כל בשלן ביתי בעל שאיפות גבוהות לתוצאות שכולם מתרשמים מהן. כל מי שמתמצא בתחום המטבח יודע את מאמרם הקבוע של שפים וקונדיטורים בכל מקום בעולם- תוצאות טובות מתחילות בחומרי גלם איכותיים. טעם, מרקם וארומה, מראה וצבע, כל אלו הם פרמטרים שקובעים את רמת הרושם שהמנה הסופית תעשה על הרואים, הטועמים והניזונים ממנה, ןאלו מופעים באופן מוחלט מטיב החומרים שעומדים לרשותו של השף האולטימטיבי. השקעה מרובה בזמן ההכנה, דיוק בתהליכי בישול אקדמיים, תנורים שעלותם נמדדת בעשרות אלפים- כל אלו לא יועילו אם הירקות אינם טריים דיים, אם הבשר אינו איכותי מספיק, וכן- גם אם השמן הוא זול מדי. מבין כל השמנים במטבח שמן זית יעשה את העבודה טוב יותר מכל שמן אחר, אבל בתנאי שמדובר בשמן איכותי.

למה אנחנו מעדיפים שמן זית

יבוא שמנים שונים וזולים הפך את פני שוק השמנים הכללי וגם זה שבישראל. למדנו עם הזמן להכיר שמן קנולה, שמן סויה ואחרים, ואלו הזולים בהרבה על שמן זית וותיק שהכרנו מימי סבתא- גרמו לנו להתמכר לשינוי הזה כמעט בלי לים לב לתוצאה הלא רצויה שלו- טעם הרבה פחות טבעי, הרבה פחות עשיר, הרבה פחות ייחודי וארומה ירודה בהרבה לתוצאות מעשי ידינו שלנו במטבח הפרטי והמסחרי. אמנם דיאטנים רבים טורחים לא מעט להזכיר לנו כי שמנים אחרים מורידים את רף הבריאות של המאכלים בכמה רמות מתחת אלו שבישלנו בשמן זית, אבל הכיס אומר את שלו והרגלי החיים שלנו השתנו בהתאם. חשוב לדעת כי כדי להשיג את יתרונות הטעם והבריאות של שמן זית אפשר לרכוש בחברות האיכותיות בארץ מיכלים בתכולה גדולה שמוזילים את המחיר ומעלים את האיכות. מיכלי שמן זית 5 ליטר וגם כמויות גדולות יותר מאפשרים לכל מטבח את הלוקסוס במחיר נוח.

יקר זה עניין יחסי

הבריאות שלנו כידוע יקרה יותר מכל, ואיכות השמן שלנו הקבוע במטבח לטיגון, אפייה ועוד, הוא בהחלט מימד משמעותי על פי כל מחקר בתחום, כדי למדוד אורח חיים בריא ומופחת סיכונים. אם אתם צרכני שמן כבדים כמו ישראלים טובים, אתם חייבים לעצמכם את השינוי הזה, אם אתם צרכני תוצאות טובות- זו הדרך הזולה ביותר להשיג אותם. שמן זית למכירה בפחיות או מיכלים גדולים יקל עליכם את התהליך. מוזמנים להכיר את השמנים של חוות רעים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קבלת החזרי מס מהמדינה: כך תעשו את זה
לאורך השנים אנו משלמים מיסים שונים למדינה, בין אם זה...
כיצד בוחרים מגש פירות?
מגש פירות מהווה כיום את המתנה האידיאלית עבור כל אדם....
דיקור סיני: שיטת טיפול שהוכיחה את עצמה אלפי שנים
עבורנו הרפואה הסינית נחשבת לדבר חדש יחסית. למרות שיש מטפלים...
איך נעצב את סביבת העבודה המנצחת לעובדים מהבית
הייתה זו מגיפת הקורונה אשר האיצה תהליכים שכבר התחילו מזמן....
רוצים לרכוש דירה בתל אביב? כך תעשו זאת נכון
לא במקרה רבים כל כך רוצים להתגורר בתל אביב. לעיר...
מאות עולים ירושלמים חדשים מסכמים את השנה העברית בשני אירועים מיוחדים למענם ביוזמת עיריית ירושלים וארגון 'נפש בנפש'
מעל 800 עולים חדשים מכל רחבי העולם, אשר בחרו לבנות...
נפגעתם חלילה בתאונת דרכים? אל תתמודדו לבד
תאונת דרכים מקבלת התייחסות שונה מסוגים אחרים של תאונות כמו...
למדת מיקרובליידינג? קבלי אספקה קבועה של ציוד
כל מי שלומדת מקצוע בתחום האסתטיקה יודעת שהכי חשוב למצוא...
מה צריך לעשות כדי להפוך למדריכי הורים טובים?
כל מה שקשור להדרכת הורים תמיד היה נראה לכם מעניין?...
מה עושים עם עשן במפעל
כמה עשן יש בבית שלכם?  אין בית שאין בו עשן,...
דילוג לתוכן