Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך נראה טיפול נפשי מקצועי

איך נראה טיפול נפשי מקצועי
קרדיט - Canva

מבחוץ, טיפול נפשי, נראה כמו משהו קצת מאיים. אבל האמת היא כי מדובר על פרקטיקה אשר יכולה לעזור לאלו הסובלים מקשיים כאלו ואחרים, להפוך את החיים שלהם הרבה יותר טובים בסופו של דבר. במאמר הבא נדבר בהרחבה על טיפול בטראומה נפשית כמו גם על טיפול בדיכאון וחרדה.

שלב ראשון, האבחנה

אבחנה הוא שלב משמעותי וחשוב כאשר אנחנו עורכים טיפול בטראומה נפשית. טראומה היא תגובה רגשית לאירוע מטלטל ולא פשוט אשר יכול להביא לשורה של סימפטומים. קשיי ריכוז, קשיי שינה, עליה בתחושות של חרדה ודיכאון וכן הלאה. אבחנה תעזור לנו להבין מה הגורם לטראומה. האם יש לנו מקרה של תחלואה כפולה, כלומר, האם מדובר על סיטואציה בה המטופל לא סובל רק מפוסט טראומה אלא מקשיים נוספים וכן הלאה.

האבחנה תעזור לנו כמובן לבנות תכנית טיפול אפקטיבית, כדי לעזור למטופל או המטופלת, לקבל את המענה הרגשי המלא לו הם זקוקים בתהליך הטיפול.

העבודה במתחם האישפוז

אנחנו צריכים לזכור כי נפש האדם היא מורכבת וגם היום, למרות כל המחקרים שנעשו בנושא, אין לנו את כל הידע הדרוש כדי להבין למשל, למה מתפתחים סימפטומים של חרדה ודיכאון. טיפול בדיכאון וחרדה למשל, יכלול שימוש בכלים שונים:

  1. מעבר לסביבה ניטרלית: האשפוז מסייע במגוון דרכים. קודם כל, אנחנו מעבירים את המטופל לליווי צמוד של צוות מקצועי מסביב לשעון. הצוות זמין לכל צרכיו של המטופל, כך שהוא למעשה מרגיש מוגן ויכול להשקיע את הכוחות שלו בקבלת מענה מקצועי. בנוסף, באשפוז נפגש המטופל במטופלים נוספים. הוא יכול לראות כי הוא לא לבד בתוך הקושי ויש מי שמתמודדים עם אותם אתגרים כמוהו.
  2. טיפול תרופתי לצד טיפול הוליסטי: לעיתים, אנחנו יכולים להשתמש בתרופות כדי להביא לאיזון מחודש. כמובן, הטיפול צריך להיעשות בליווי מקצועי כדי לתת מענה מדויק. לצד הטיפול המערבי, אנחנו יודעים כי אפשר להשתמש בטכניקות מהרפואה המשלימה כדי לסייע בתהליך ההחלמה.
  3. טיפול בגוף בשביל הנפש: טיפול בדיכאון וחרדה יכול להפוך אפקטיבי יותר אם נשלב במסגרת הטיפולים פעילות גופנית כמו גם צריכה של מזון מאוזן. שילוב של כל הכלים הללו ביחד יניב את התוצאות הטובות ביותר לאורך הזמן.

פה בשבילכם כל הזמן

מרכז 'רוח ים', שמח ללוות אינספור מטופלים לחיים שמחים, מלאים ומאושרים. נשמח להיות כאן גם עבורכם. לפרטים, אנחנו ממתינים בטלפון ובאתר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מרגישים לבד ומחפשים עניין? כדאי לחשוב על דיור מוגן
תוחלת החיים היום היא ארוכה והרפואה מצליחה לתת מענה למגוון...
חקירה לפני מתן עדות: למה כדאי לשים לב
משטרת ישראל יכולה לזמן אדם מסוים בהתאם לשיקול דעתה לאחד...
איך מגשר משפחתי יכול לעזור בפתרון סכסוכים?
בכל משפחה עלולים להתפתח סכסוכים עקב קונפליקטים שונים. מצב נפוץ...
63 שנה של פעילות פתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן והשקת מבצע הקש בדלת המסורתי תתקיים לראשונה בירושלים עם פתיחת מיון אונקולוגי חדש
המיון נפתח ביוזמת ובמימון האגודה למלחמה בסרטן השנה, בצל המלחמה,...
הדרך לשינוי מתחילה בלמידה
אם יש משהו שמשותף להרבה אנשים, ובמיוחד בעידן המודרני, זה...
הסכמים בענייני משפחה שיקלו עליכם עכשיו או בעתיד
משפחה היא המסגרת הקרובה ביותר אלינו, זו שאנו מרגישים בה...
בעולם דינמי ומשתנה, את יכולה ללמוד מה שאת רוצה איך שאת רוצה
אנחנו כבר יודעות כי פרנסה לא מגיעה בהיכרח לאחר לימודים...
מכונת נקניקיות – פתרון מקצועי להכנת נקניקיות בצורה מושלמת
הכנת נקניקיות בעבודת יד היא אמנות גסטרונומית הדורשת מיומנות, ידע...
ציוד לאירועים: המפתח להצלחת האירוע שלכם
בעולם האירועים המודרני והתחרותי ההצלחה טמונה לא רק בתכנון הקפדני...
כיצד נדע אם התאונה היא תאונת עבודה?
תאונות יכולות לגרום נזק רב ואפילו להוביל לאובדן כושר עבודה...